Treballes en una oficina i passes la major part del dia assegut? Et donem uns consells per millorar la teva salut postural.

Treballar davant de l’ordinador implica passar moltes hores assegut i això pot portar problemes de salut relacionats amb la posició que mantenim, la falta d’exercici i el sedentarisme.

Però treballar assegut no ha de ser sinònim d’empitjorar la nostra salut. Amb uns consells bàsics, podem prevenir molts problemes derivats d’aquesta situació.

Com seure correctament a l’oficina

Moltes vegades utilitzem les cadires d’oficina de forma incorrecta, adoptant posicions incorrectes que ens poden generar problemes.

Per seure correctament, segueix aquests simples consells:

Infogràfic consells per seure millor

  • Els peus han d’estar totalment recolzats a terra, des del taló fins a la punta. Així doncs, en primer lloc regula l’alçada del seient per tal que aquesta posició sigui possible. Evita tenir-los mal recolzats o posar-los sobre les potes de la cadira. Fent això asseguraràs una correcta posició de les cames i evitaràs tensions innecessàries als músculs. També és possible utilitzar un reposapeus, encara que no és imprescindible.
  • L’esquena cal que estigui recte. Ajusta el respatller de la cadira per tal que et permeti tenir l’esquena recta formant un angle de 90º respecte a les cames. Una posició incorrecta de la columna vertebral pot portar problemes lumbars. A més, tenir l’esquena recta et permetrà relaxar les espatlles i evitar tenir-les en tensió.
  • Situa el monitor a l’altura dels ulls o una mica per sota. Situant el marge superior del monitor de l’ordinador a l’altura dels ulls o una mica per sota mantindrem una posició correcta del cap, coll i, sobretot, no forçarem les cervicals. Si treballem amb un monitor a la taula, ajustem-ne l’alçada per aconseguir-ho. Si treballem amb ordinador portàtil, fem servir un alçador. Podem utilitzar un teclat i ratolí extern per treballar còmodament amb el portàtil a l’oficina i amb el monitor a l’alçada correcta.
  • Mantingues els braços formant un angle de 90º. L’alçada de la taula i de la cadira han de permetre situar els braços formant un angle recte. Avantbraços, canells i mans han d’estar alineats. Si a més la nostra cadira disposa de reposabraços, ajustem-los i fem-los servir per ajudar a mantenir aquesta posició.
  • Situa el teclat i el ratolí a un mínim de 10 centímetres de la vora de la taula. D’aquesta manera l’avantbraç es recolza sobre la taula i els músculs es mantenen relaxats.
  • Mantingues espai entre el final del seient i els genolls. Una cadira ben dissenyada ha de permetre deixar espai entre el final del seient i l’angle que formen les cames sota el genoll. Aquest espai evita comprimir aquesta zona i permet la circulació de la sang.

Si seus adequadament, reduiràs de forma dràstica l’impacte d’estar moltes hores assegut a l’oficina i evitaràs lesions.

Aixecar-nos de tant en tant per descansar, caminar per l’oficina o pujar i baixar escales són altres recursos que ens ajudaran a evitar la fatiga postural a l’oficina. Combinant-ho amb la realització d’exercici físic fora de l’horari d’oficina, aconseguirem millorar encara més.

Tria la cadira d’oficina més adient

Cadira d'oficinaNo totes les cadires amb rodes o giratòries que hi ha al mercat estan homologades com a cadires d’oficina (ús intensiu de 8 hores o més). Per ser considerada cadira d’oficina, una cadira ha de complir una sèrie de requisits com ara disposar d’un mecanisme que permeti regular l’alçada del seient i del respatller.

A banda de fixar-nos en aquesta homologació és recomanable també triar una cadira ergonòmica. El disseny d’aquestes cadires fa que s’adaptin a la forma natural del cos humà, ajudant a mantenir una posició correcta, amb els músculs relaxats i permetent el descans de la musculatura durant la jornada de treball.

A Maieroffice disposem d’un ampli ventall de cadires d’oficina operatives que compleixen tots aquests requisits. Seleccionant una bona cadira i seguint els consells d’aquest article aconseguirem evitar lesions i molèsties, i mantenir una bona salut postural.