Dissenyem i creem aules modernes per a empreses, escoles, instituts, universitats i centres de formació. Dissenyem espais multifuncionals i adaptables per donar resposta a les necessitats actuals de l’entorn educatiu.
La implementació de noves metodologies, competències i habilitats a l’aula ha fet que les instal·lacions educatives tradicionals necessitin una adaptació per donar cabuda al desenvolupament efectiu de tota aquesta nova era de l’aprenentatge.
Per això repensem les aules per crear dissenys més innovadors i adequats al moment actual.
El nostre procés de treball
Anàlisi de l’espai i les necessitats
Estudiem l'espai del que disposes: orientació, llum natural, estètica, superfície, divisions...
Estudiem també les teves necessitats: tipus de formació, integració i ús de tecnologies, necessitats de flexibilitat...
1
Proposta de distribució
Plantegem una proposta de distribució única per al teu projecte, seleccionant elements i mobiliari de qualitat i durables.
2
Visualització 3D
Et presentem, si és necessari, una primera proposta en 3D. Visualitzaràs com serà la nova aula amb el màxim realisme possible.
3
Execució del projecte
Els nostres tècnics i industrials executaran el teu projecte amb la màxima qualitat.
4
Realitzem projectes per a aules escolars,
universitàries i d’empresa.
Les noves aules escolars i universitàries
Les aules ja no són espais inamovibles. Les noves aules són espais de treball flexibles que s’organitzen atenent al desenvolupament d´habilitats en els alumnes, més enllà de l’adquisició de continguts.
L’organització de l’aula fa de l’alumne el centre de tot el procés d’ensenyament i aprenentatge fomentant diferents competències entre alumnes i professors: investigació, interacció, intercanvi, desenvolupament, creació i presentació.
INTERACTUAR
L'ús de dispositius com monitors interactius
permeten millorar la participació i intearctivitat
del grup amb diferents configuracions.
CREAR
Zona dedicada a la creació. Càmeres digitals, micròfons,
software d'edició de vídeo... Eines per fer treball en grup
basat en projectes.
DESENVOLUPAR
Zona pensada per a l'aprenentatge informal i la
reflexió. Amb mobiliari, racons d'estudi, dispositius
portàtils com auriculars, etc.
Ambient més relaxat.
INVESTIGAR
L'àrea d'investigació està dissenyada per animar als
estudiants a fer descobriments i a ser participants actius
enlloc d'oients passius.
INTERCANVIAR/EXPLORAR
Zona pensada per facilitar
la col·laboració entre alumnes.
PRESENTAR
Àrea orientada a compartir els resultats dels grups de
treball. La reconfigurabilitat del mobiliari
afavoreix presentacions interactives
i l'escola activa.
Una nova manera d'entendre les aules
L’educació ha d’atendre les necessitats reals tant de la societat i de les empreses com dels alumnes i convertir el procés d’aprenentatge en un repte motivador i no pas en una obligació. La innovació en processos, la recerca i la fidelització del talent i la tecnologia han provocat un qüestionament dels mètodes pedagògics tradicionals, i, alhora, un replantejament dels espais educatius.
Els espais monofuncionals, segregats, invariables i rígids han de donar pas a entorns multifuncionals, horitzontals, integrats, adaptables i flexibles. Així, l’espai educatiu es veu obligat a desbordar l’aula tradicional, escampant-se en una multitud d’espais diversos, formant així un ric “paisatge d’aprenentatge” en què el mobiliari es converteix en una peça clau d’aquesta transformació.
Aquest passa per entorns flexibles que permetin agrupacions múltiples, diferents usos i l’aplicació de metodologies variades. Avancem cap a la fi del concepte ‘aula’ com un compartiment estanc. La classe d’Informàtica, de Música, de Plàstica o el Saló d’Actes que es fa servir una vegada al trimestre per a la funció de teatre, perdran el sentit d’un únic ús per integrar-se com un tot a l’espai educatiu, on s’inclouen , a més, els passadissos i altres zones comunes que deixen de ser llocs de pas per esdevenir espais on treballar en grup, on llegir, compartir o descansar.
Per això s’ha presentat com a indispensable una reflexió i un debat sobre l’arquitectura educativa a l’hora de pensar en els reptes i els canvis educatius que ens planteja el present de les aules. Més que una moda, és una necessitat.
El mobiliari com a palanca de canvi en l'educació
En la configuració d’aquests espais nous el mobiliari és l’eina, juntament amb la tecnologia, que facilita la transformació de l’educació.
Perquè els nous espais daprenentatge puguin complir el seu objectiu, el mobiliari ha de ser àgil, eficient, flexible i connectat. Entre les tendències més destacables hi ha, per una banda, l’ergonomia i la comoditat del mobiliari que ha esdevingut
una variable indispensable per assegurar que es puguin concentrar i desenvolupar les seves competències.
Una altra tendència que s’imposa, fins i tot en ensenyaments superiors, és el mobiliari versàtil amb facilitat de desplaçament i adaptabilitat, de manera que si es proposen dinàmiques de treball individual o en grup, se li faciliti el moviment i la configuració de l’espai.
Vols més informació?
Si vols saber-ne més o demanar-nos pressupost per al teu cas, posa’t en contacte amb nosaltres. Truca’ns, envia’ns un correu o omple el formulari.
- Maieroffice
- 938 441 720
- maieroffice@maieroffice.cat
Responsable: Maieroffice SL Finalitat: enviament de publicacions i ofertes així com correus comercials. Legitimació: el teu consentiment en aquest formulari. Destinataris: Maieroffice SL. Podràs exercir els teus Drets d’Accés, Rectificació, Limitació, Oposició o Supressió de les dades a info@maieroffice.cat. Per a més informació consulta la nostra Política de Privacitat.
Dissenyem oficines i projectes d’interiorisme a Barcelona, Vic, Granollers, Mollet del Vallès, Mataró, Manresa i tot Catalunya.