Search
Close this search box.

Pissarres interactives i monitors digitals, un pas endavant a l’aula

Actualment, les noves tecnologies tenen un paper molt important en l’educació. D’una banda ofereixen moltes possibilitats i, d’altra banda, és bàsic que l’alumnat es vagi adaptant a aquelles tecnologies que l’acompanyaran al llarg de la seva carrera estudiantil i professional.

Els centres educatius veuen cada vegada més el potencial d’aparells com les pissarres digitals interactives o els monitors digitals. Us expliquem alguns dels avantatges d’aquestes tecnologies a l’aula.

  • Permet captar més l’atenció dels alumnes.
  • Tenen un funcionament senzill i intuïtiu.
  • Permet incorporar material de suport amb més interactivitat com ara vídeos, imatges, enllaços a pàgines web, etc. i visualitzar-ho al moment.
  • Millora la implicació, participació i motivació dels alumnes (buscant continguts, presentant-los, treballant-hi, etc.).
  • Permet treballar noves formes d’aprenentatge i ensenyament.
  • Alguns monitors compten amb aplicacions que permeten desenvolupar continguts com ara jocs o exercicis personalitzats.
  • En poder escriure sobre els documents, es poden guardar els canvis, aportacions, notes, etc. que s’han incorporat al llarg de la classe.
  • Permet una millor adaptació de les classes a alumnes amb problemes de visió, d’audició o d’atenció.

Perdre la por a les noves tecnologies i intentar adaptar-les a les necessitats de cada àmbit permet aprofitar els seus beneficis per ser més competitius.

En aquest sentit, són també moltes les empreses que cada vegada més aposten per aquests tipus de tecnologia. La possibilitat de presentar documents en públic amb facilitat i de treballar-hi a sobre al moment, de fer videoconferències, etc. suposa també un important avantatge per a les empreses.

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *