El mes de setembre és un mes important en la majoria d’empreses. La tornada de vacances marca l’inici de curs, una oportunitat per reorganitzar l’empresa, posar en marxa nous projectes o donar un aire nou a l’oficina.

La sensació de “començament de curs” que viuen molts treballadors i directius després de les vacances d’agost és idònia per posar en marxa canvis i millores.

Després de les vacances tornem amb les piles carregades. Hem tingut temps per nosaltres mateixos i per reflexionar. La tornada a la feina és un moment molt potent en què cal aprofitar aquesta sensació per intentar fer les coses millor.

Reorganització a l’empresa

Fer canvis dins d’una empresa és difícil. Cadascú té molt interioritzades les seves tasques, responsabilitats i rutines. Aprofitar la tornada de vacances per realitzar-los és una bona idea, ja que tothom pot estar amb més predisposició de fer-ho.

Segons The Boston Consulting Grup, les claus per reorganitzar transparent i adequadament una empresa són:

  1. Conèixer l’estructura de l’empresa. Analitzar l’organització de l’empresa, els seus treballadors i càrrecs, i les seves capacitats, és imprescindible per fer una correcta reorganització.
  2. Proposar nous objectius. Abans de reorganitzar, cal saber quins seran els objectius d’aquesta reorganització. Què volem aconseguir?
  3. Crear una nova cultura empresarial. Per aconseguir que una reorganització tingui èxit, cal que el personal hi estigui involucrat. Tothom ha d’entendre què fem i perquè ho fem.
  4. Distribuir els talents. Compta amb persones competents dins els diferents departaments de l’empresa. Serà clau de l’èxit.
  5. Avaluar els resultats. Un cop aplicats els canvis, cal treballar i avaluar-los. És imprescindible per seguir millorant de forma constant.

Una reorganització empresarial ben feta fa que l’equip de treball enforteixi les estratègies empresarials i s’adapti millor als canvis.

La importància de l’espai de treball

L’espai de treball influeix directament en l’organització de l’empresa i en l’estat d’ànim dels treballadors.

Un entorn agradable, cuidat, que promocioni la comunicació entre els treballadors, tindrà un efecte directe en la productivitat de l’equip de treball i, per tant, en els resultats empresarials.

El disseny de l’oficina no és només triar taules, cadires i armaris. L’interiorisme d’oficines consisteix en dissenyar espais de treball pensats per a les persones i per fer més fàcil la feina col·laborativa; per organitzar departaments, zones comunes, espais de reunió. En definitiva, per ajudar en l’organització de l’empresa i en el benestar del personal.

Setembre és un bon moment per plantejar-se millorar la nostra oficina creant nous espais, remodelant-la o, simplement, actualitzant el mobiliari. A Maieroffice t’hi podem ajudar.

Posada en marxa de nous projectes

Evidentment dependrà de les característiques i l’estacionalitat de cada sector, però un bon moment per posar en marxa nous projectes o línies de negoci a l’empresa és el mes de setembre.

En aquest mes tot es torna a posar en marxa. Els clients tenen noves necessitats i hem d’estar a punt per respondre-hi.

Però s’ha d’haver fet una tasca prèvia. Si obrim una nova línia de negoci, per exemple, aquesta ha d’haver estat treballada amb anterioritat. Tots els treballadors n’han d’haver estat informats abans de marxar de vacances. Els canvis s’han d’haver planificat i és al setembre quan s’han d’executar.

Si no s’ha pogut fer, és un bon moment per començar a treballar-hi i fer un llançament d’aquest tipus amb l’entrada del nou any (l’altre gran moment de l’any en què engegar noves propostes).