Col·laboració, concentració, aprenentatge i socialització. Aquestes són les cinc zones imprescindibles a l’oficina per fomentar un ambient de treball productiu i saludable.
Col·laboració
El treball en equip és fonamental a qualsevol empresa, per la qual cosa és important tenir una zona destinada a fomentar la col·laboració entre els treballadors. Els espais oberts compartits per diferents treballadors són la forma ideal d’aconseguir aquesta col·laboració entre persones. Ja fa temps que la tendència és crear grans espais on treballar de forma col·laborativa, ja sigui entre els treballadors d’un departament o de diferents departaments.
Incloure espais col·laboratius de soft seating en aquestes zones de treball, fomenta encara més aquest esperit de treball en equip entre persones.
Concentració
A l’empresa però cal trobar un equilibir. També és important comptar amb espais tranquils i sense distraccions on enfocar-se de forma individual en les seves tasques i projectes. Les cabines acústiques són una excel·lent solució per aquesta finalitat. Existeixen diferents models de cabina amb capacitat d’1 a 4 persones. En espais de treball oberts són una manera fàcil d’aconseguir un espai insonoritzat on concentrar-se o tenir la privacitat i silenci necessaris per realitzar trucades.
Aprenentatge
La formació continuada és clau per al desenvolupament professional dels empleats. En grans empreses es compta amb aules i espais de formació degudament equipats per complir amb aquesta finalitat.
Socialització i desconnexió
Fomentar un ambient de treball amigable i positiu és essencial per promoure la creativitat i el benestar dels empleats. Les zonesde socialització són clau per aconseguir-ho.
El menjador, la cuina-office, espais o terrasses exteriors i zones de distensió són ideals per fomentar la socialització i enfortir els llaços de l’equip.
Una opció més innovadora és la creació d’espais de descans amb sofàs, taules i cafetera. Zones per descansar o realitzar reunions amb un to més informal.
Com reflexionar sobre la nostra oficina
En resum, autar-nos i reflexionar sobre els espais a la nostra oficina i els seus usos és una bona idea.
Si volem oferir als nostres treballadors un valor afegit i fomentar aspectes com el treball en equip, la comunicació entre departaments, l’augment de la productivitat o un millor benestar al lloc de treball, fer aquest exercici és important.
A Maieroffice comptem amb l’experiència necessària per acopanyar-te en aquest procés. Contacta’ns i t’assessorarem.